پیشگیری و درمان

آفلودینگ زخم پای دیابتی


آفلودینگ چیست؟

آفلودینگ زخم پای دیابتی یک احتیاط در بخش مراقبت از زخم است که کمک می کند تمام فشار بدن بر روی پا وارد نشود. متخصص زخم ممکن است روش آفلودینگ زخم پای دیابتی را با توجه به شرایط زخم شما، پیشنهاد دهد. این موضوع به این معنی نیست که شما دیگر نباید راه بروید. یا اینکه به هیچ وجه وزن را خود را بر روی اندام آسیب دیده وارد نکنید. این روش کاهش فشار ضروری است، زیرا هنگامی که شما راه می روید، مقدار زیادی از فشار وزن بدنتان را پاها و قوزک پاها تحمل می کند. میتواند مقدار فشار وارد شده مانع جریان خون شود. در نتیجه مانع رشد عروق خونی جدید و همچنین بافت شود. به همین دلیل آفلودینگ می تواند به درمان زخم پای دیابتی کمک و مانع بروز عوارض دیگر همچون عفونت زخم شود.


روش آفلود زخم پای دیابتی چگونه انجام می شود؟

چندین روش برای انجام روش آفلودینگ وجود دارد که ساده ترین راه استراحت و کاهش فعالیت های روزانه است، با این حال این روش همیشه یک گزینه منطقی و قابل قبول نیست، علاوه بر این فقدان فعالیت بدنی در واقع ممکن است برای سلامت فرد، به ویژه فرد مبتلا به دیابت مضر باشد. یکی دیگر از روش های رایج آفلودینگ استفاده از کفش های تحصصی آفلودینگ است که به شما اجازه می دهد به طور متناوب بایستید و ثبات و تعادل خود را حفظ کنید، اما این روش برای راه رفتن طراحی نشده است. اگر که شما به علت موقعیت شغلی یا زندگی خود مجبور به پیاده روی باشید، متخصص زخم ممکن است واکر، عصا یا صندلی چرخدار را پیشنهاد دهد.

اما روشی که در حال حاضر توسط متخصصین زخم ارائه می شود، یکی از موثرترین روش های آفلودینگ محسوب می شود. در این روش ممکن است درمانگر زخم شما از پدهای سفت و ضخیم و گچ برای کاهش فشار وزن بدن بر روی زخم استفاده کند. البته این روش برای افراد مبتلا به زخم عفونی تجویز نمی شود.با متخصص زخم خود صحبت کنید تا تعیین کند که این روش برای آفلودینگ زخم پای شما مناسب است یا خیر.

آفلودینگ | کلینیک دکتر خسروی | آفلودینگ یا کاهش فشاردر زخم پا چیست ؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *